Vistas de página en total

jueves, 12 de junio de 2014

MOTOR OTTO

 FUNCIONAMENT

Cada cilindre té dues vàlvules. Un mecanisme que es diu arbre de portes les obre i les tanca en els moments adequats. El moviment de vaivé de l'èmbol es transforma en un altre de rotació per un sistema de biela-manovella.
El funcionament s'explica amb quatre fases que es diuen temps:

  • Temps (aspiració): El pistó baixa i fa entrar la barreja d'aire i gasolina preparada pel      carburador a la cambra de combustió.
  • Temps (compressió): L'èmbol comprimeix la barreja inflamable. Augmenta la temperatura.
  • Temps (carrera de treball): Una espurna de la bugia inicia l'explosió del gas, la pressió augmenta i empeny el pistó cap avall. Així el gas calent realitza un treball.
  • Temps (carrera d'escapament): El pistó empeny els gasos de combustió cap al tub d'escapament.


L'arbre de maneta converteix el moviment de vaivé del pistó en un altre de rotació. Durant dues revolucions només hi ha un acte de treball, el que provoca vibracions fortes. Per reduir aquestes, un motor normalment té diversos cilindres, amb les curses de treball ben repartides.





Aquest es un video on s'explica com esta muntat un motor Otto i ens ensenya com funciona d'una manera molt visual.



PARTS


No hay comentarios:

Publicar un comentario