MOTOR OTTO
FUNCIONAMENT
Cada cilindre té
dues vàlvules. Un mecanisme que es diu arbre de portes les obre i les tanca en
els moments adequats. El moviment de vaivé de l'èmbol es transforma en un altre
de rotació per un sistema de biela-manovella.
El funcionament
s'explica amb quatre fases que es diuen temps:
- Temps (aspiració): El pistó baixa i fa entrar la barreja d'aire i gasolina preparada pel carburador a la cambra de combustió.
- Temps (compressió): L'èmbol comprimeix la barreja inflamable. Augmenta la temperatura.
- Temps (carrera de treball): Una espurna de la bugia inicia l'explosió del gas, la pressió augmenta i empeny el pistó cap avall. Així el gas calent realitza un treball.
- Temps (carrera d'escapament): El pistó empeny els gasos de combustió cap al tub d'escapament.
L'arbre de maneta
converteix el moviment de vaivé del pistó en un altre de rotació. Durant dues
revolucions només hi ha un acte de treball, el que provoca vibracions fortes.
Per reduir aquestes, un motor normalment té diversos cilindres, amb les curses
de treball ben repartides.
Aquest es un video on s'explica com esta muntat un motor Otto i ens ensenya com funciona d'una manera molt visual.
No hay comentarios:
Publicar un comentario